Succé för Canal Plus

Canal Plus går på fortsatt offensiv uppmuntrad av tv-tittarna och och då inte minst sportvännerna. En gratis-tittare-dag följde på en rapport om rekordförsäljning av Säsongskortet.
Säsongskortet kostar 80 kronor per månad, och kunderna tecknar sig för 12 månader. Nu står det klart att kortet redan har gett 19,2 miljoner kronor. Det var ungefär vad hela året skulle ge.
Canal Plus, UPC och Com hem säljer de här korten.
- Vi hade satt upp 20.000 som mål. Vi visste att det var en intressant produkt, men inte att intresset skulle vara så stort, säger Karin Zingmark, informationschef på Canal Digital i Sverige.
Säsongskortet är nytt för året och innebär att tittarna betalar för att se alla matcher från Allsvenskan (fotboll) och över hundra matcher från Elitserien (ishockey).
En stor skillnad från tidigare då Canal Digital sålde elitseriematcher via pay per view-abonnemang. Tittarna betalade 69 kronor per match.  Under 2003 såldes totalt 135.000 "pay per view"-matcher,  en intäkt på 9,3 miljoner kronor, att jämföra med Säsongskortets 19,2 miljoner för drygtvtre månader.

”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Om man kan och vill tro på artificiell intelligens tar USA, Kanada och Sverige topplaceringarna vid ishockey-VM. Artificiell intelligens kan mycket väl gissa rätt, eftersom den redan lyckades förutspå det finska mästerskapet i hockey, som slutspelades för några veckor sedan.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.