Succé för Canal Plus
Canal Plus, UPC och Com hem säljer de här korten.
- Vi hade satt upp 20.000 som mål. Vi visste att det var en intressant produkt, men inte att intresset skulle vara så stort, säger Karin Zingmark, informationschef på Canal Digital i Sverige.
Säsongskortet är nytt för året och innebär att tittarna betalar för att se alla matcher från Allsvenskan (fotboll) och över hundra matcher från Elitserien (ishockey).
En stor skillnad från tidigare då Canal Digital sålde elitseriematcher via pay per view-abonnemang. Tittarna betalade 69 kronor per match. Under 2003 såldes totalt 135.000 "pay per view"-matcher, en intäkt på 9,3 miljoner kronor, att jämföra med Säsongskortets 19,2 miljoner för drygtvtre månader.
Mest lästa just nu
Om man kan och vill tro på artificiell intelligens tar USA, Kanada och Sverige topplaceringarna vid ishockey-VM. Artificiell intelligens kan mycket väl gissa rätt, eftersom den redan lyckades förutspå det finska mästerskapet i hockey, som slutspelades för några veckor sedan.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.