Eurosport satsar med ny PR-byrå
Eurosport har framför ett krav på att få ut en ökad effekt kring PR-aktiviteter, specifika program och rättigheter. MS&L ska jobba med hela produktkatalogen i form av Eurosport, Eurosport 2, Eurosport HD, eurosport.se, Video-On-Demand och Eurosport Player.
- Vi har ett viktigt år framför oss med bland annat lanseringen av vår nya fotbollsrättighet Bundesliga och en relansering av Eurosport 2. Därför är vi väldigt glada över den extra kompetens och erfarenhet från att lansera stora fotbollsligor som MS&L kan erbjuda, säger Fredrik Montgomery, kommunikations- och marknadschef för Eurosport i Norden.
I konkurrensen om tv-tittarna kan MS&L teamet visa upp två medarbetare med betydande branscherfarenhet, vice vd Taina Malén var tidigare marknadsdirektör på Canal+ och konsulten Sara Hemmingsson jobbade som pressansvarig för sporten på Canal+.
Eurosport sänder på 20 språk och når 115 miljoner hushåll och 240 miljoner tittare i 59 länder och i HD från och med maj 2008. Eurosport 2 sänder till 33 miljoner hushåll på elva språk till 46 länder. Eurosport Asia-Pacific lanserades 2006 och når redan tio länder i regionen. Eurosports websiter rankas med sina nio versioner som Europas främsta sportnätverk med 7,6 miljoner unika besökare per månad.
Mest lästa just nu
Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall. De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.