Kändisagenter går samman

Nu ska två av landets mest kända sportagenter börja jobba ihop. Daniel Wessfeldt och Kay Wiestål ingår ett nytt samarbete i företaget Top 3 Sports. I stallet finns en rad kända idrottare.

Kay Wiestål, ordförande i *tivity har arbetat med många av landets mest populära idrottsutövare och är även initiativtagare till Viktoridagarna:

"Inspirerande att jobba tillsammans"

- Daniel Wessfeldt är en av världens främsta inom sitt gebit, det skall bli intressant att se vad vi kan åstadkomma tillsammans med T3S.

Daniel Wessfeldt har ansvaret för en rad friidrottare på internationell toppnivå och ser en fördel i att kunna samverka på det här viset:

- Absolut, det är mycket inspirerande och det ska bli spännande vad vi kan prestera.

Kay Wiestål och Daniel Wessfeldt ska agera som rådgivare och mentorer inom varumärkesaktivering och sports marketing.

Ursprungligen kommer idén från Wiestål och hans *tivity AB. När Wessfeldt var intresserad uppstod Top 3 Sports.

Syftet är självklart – att stärka idrottsstjärnornas kommersiella möjligheter.

Här är stallet

T3S kommer att bistå följande aktiva:
•      Niklas Wiberg, tiokamp
•      Christian Olsson, tresteg
•      Angelica Bengtsson, stavhopp
•      Emma Green, höjdhopp
•      Linus Thörnblad, höjdhopp
•      Magnus Arvidsson, spjut
•      Jesper Fritz, stavhopp
•      Alhaji Jeng, stavhopp
•      Philip Nossmy, häcklöpning
•      Anna Carin Olofsson, skidskytte

Lars-Göran Nilsson (inte verifierad)

tis, 2010-09-28 16:25

1. Top 3 Sports

Hej Kai och Daniel, finns intresse för en ytterligare resurs inom Ert gebit, lång erfarenhet av Boxning, både på lokal och central nivå, tidigare Marknadsansvarig inom ABB Fastighet Västerås behöver något att sätta fingrarna på, fritid får man genom stimulerande arbete. Mvh Lars-Göran NilssonbBP9P

Lars-Göran Nilsson (inte verifierad)

sön, 2014-10-26 18:17

2. Agenter samarbetar

Min första tanke är, vad tycker de aktiva, sedan kan man undra ska flera dela på pengarna ex.vis Arla, ska dessa 5 agenter tänka på den aktive eller sponsorn. Konkurrensen försvinner, börjar agenterna slappa av.Kanske time att nya aktörer kommer in på marknaden, hur ser RF på saken, vore jag aktiv skulle jag söka mig ny agent. Med vänlig hälsning Lars-Göran Nilsson
”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.