Ny innovation för supporters

Egentligen är det bara en tidsfråga innan svenska elitklubbar tar intryck av den senaste innovationen när det gäller att inspirera supporters via Bluetooth-lösning på arenan.

Föregångare är fotbollsklubben Everton FC som också har nominerats till den brittiska tävlingen The Sport Industry Awards 2009 för en Bluetooth-lösning framtagen av MORE Mobile Relations.

På klubbens hemmaarena Goodison Park i Liverpool har man installerat världens största bluetoothanläggning anlagd på en plats med totalt 89 Bluetooth-noder utspridda på 58 zoner. Varje zon är utrustad med TV-monitorer som visar hur tjänsten fungerar.

Med lösningen har besökare möjlighet att ladda ned en så kallad fan-guide som kontinuerligt
uppdateras med de senaste nyheterna, intressanta fakta om Everton samt löpande statistik under matchen.

MORE Mobile Relations ansvarar för driften av bluetooth-lösningen, vilket innefattar utveckling, genomförande och övervakning av löpande Bluetooth-kampanjer. Lösningen är nominerad i kategorin "teknisk innovation inom idrott" på The British Sport Industry Awards 2009.

Utmärkelsen går till det mest innovativa sportprojektet inom marknadsföring, PR, sponsring, nya medier, förlag, reklam och design. The Sport Industry Awards genomförs den 30 april i London.
 

”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.