Zlatan lockar mer i Göteborg
I Göteborg är en biljettförsäljningen framgångsrik. Det blir mycket folk på Nya Ullevi den 27 juli vid den så kallade ”Supermatchen”.
41 000 biljetter sålda
Affe Akbari och hans företag tar i år den ekonomiska risken, men han behöver inte vara nervös. 41 000 av 45 000 biljetter ska vara sålda och Akbari är inte ett dugg överraskad.
- Största anledningen är att i Göteborg möter PSG ett lag fullt av världsstjärnor. Min uppfattning är i alla fall att Real Madrid har fler världsstjärnor än Hammarby, säger Affe Akbari till GT.
Han äger bolaget Sport & Evenemang och är inte orolig över alla rykten om Zlatan och klubbyte kan förstöra intresset.
- Jag är lika nervös att Ronaldo eller någon annan ska lämna. Men en väldigt stor del av vår publik får aldrig se andra storstjärnor jämte Zlatan. Han har ändå spelat i Göteborg med landslaget flera gånger. För många är det minst lika roligt att se andra stjärnor.
Färre sålda i Stockholm
Och så tillägger han:
- Många funderar på om Zlatan kommer eller inte kommer. Vi har fått en film där han själv säger att han kommer, säger Akbari.
30 000 personer kan på Tele2 Arena se mötet Paris SG-Hammarby i en uppvisningsmatch på tisdag. Men till de siffrorna är det långt. Arrangörerna vill inte berätta hur många biljetter som är sålda.
- Det är klart att ryktesspridningen om Zlatan inte är till vår fördel. Vi har en bra bit kvar med försäljningen, säger Johan Seidefors, infochef på eventbolaget SGA som arrangerar matchen, till fotbolldirekt.se.
Mest lästa just nu
Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall. De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.