Fotbollstjejernas extremt tuffa attityd
Damfotbollslagets matchanalytiker, Anders Eriksson och företrädare för adidas ligger bakom påhittet – konstruktionen av .
nyalandslagströja inför EM i sommar. Lanseringen benämns Abby world och Adidas har gett namn till en tuff kampanj, ”How to stop Sweden”.
Detär en unik tröja till varje spelare och den innehåller en komplett guide om spelarna och hur man ska slå damlandslaget…
Det finns en tanke om att blågult ska skicka en kaxig hälsning till motståndarna via den nya tröjan.
– De senaste årens framgångar har tagit svensk damfotboll till en helt ny plats, och det är dags att slå sig för bröstet och fira damlandslagets position globalt, säger My Bäck, marknadsdirektör på Adidas.
– Det är med enorm stolthet och ett stort engagemang som vi ställer oss bakom det svenska damlandslaget.
Landslaget är tvåa på Fifas världsranking och favorittippade i EM.
– I analysen avslöjar vi exakt hur vi vinner, hur vi spelar och hur motståndarlagen – kanske har en chans att slå oss. Vårt lag är bättre än någonsin, och vi går in i EM med pepp och självsäkerhet, säger Stina Blackstenius, forward i landslaget.
Tillsammans med matchtröjan släpps även den digitala guiden www.howtostopsweden.com. Guiden är ett uttryck för Sveriges långa tradition av öppenhet.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.
Skriv kommentar