Ekonomin förändrar allsvenskan
Men så har också klubbarnas intäkter från reklam och sponsring ökat med över 12 procent, jämfört med förra året.
Malmö FF har värvat offensivt och skapat ett stort intresse tack vare detta. Intäkter från reklam och sponsring steg med 25 procent i MFF förra året. Nu är förväntan ännu större i Skåne och därmed vill också företagen vara med på ett hörn.
Procentuellt ökade Kalmar FF och Örgryta mest, med ökningar på 50 respektive 43 procent.
Tämligen logiskt finns det minst sponsor- och reklampengar hos allsvenska nykomlingen Trelleborg, 6,2 miljoner kronor.
Det visar statistik framtagen av Ekonominyheterna.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.