Rekordsponsring i hästsporten
Inte mindre än 85 000 personer kom i fjol när evenemanget hade premiär i Friends Arena.
- Det blev en succé och åskådarantalet överträffade våra förväntningar, säger Ulf Rosengren, ordförande i SIHS.
Dubbla huvudsponsorer
Nu kan han glädja sig åt ett sponsoravtal av rekordformat.
- Så vitt jag vet, med 30 års erfarenhet, så har det inte gjorts några satsningar av den här storleksklassen inom ett svenskt ridsportsevenemang.
Agria och Länsförsäkringar tar ett gemensamt krafttag och storsatsar inför 2016.
- Det här kommer att märkas både för sporten och publiken.
Det nya avtalet löper under fem år. Därmed förstärks evenemangets långsiktiga utveckling samtidigt som publiken drar en vinstlott.
Evenemanget växer
- Vi har haft kontinuerliga samtal och min förhoppning var ju från början att nå en affär. Och det lyckades, säger en mycket belåten Ulf Rosengren.
Agria passar på att lyfta de mindre djuren och utökar showen med hundar, papegojor, kaniner och andra favoriter.
- Ridsporten är en folksport i Sverige och vi vill bidra till att allt fler ska få möjlighet att uppleva den årliga familjefesten med fantastiska hästar, elitryttare och härlig stämning. Därför tar vi nu ett extra stort grepp och gör en förnyad långsiktig satsning på SIHS, säger Birger Lövgren, VD på Agria Djurförsäkring.
Agria har varit en trogen partner och hängt med sedan starten av Sweden International Horse Show för 23 år sedan.
- En av våra mest uppskattade partner vill nu vidareutveckla samarbetet. Det är ett gott betyg för evenemanget, säger Ulf Rosengren.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.