150 medarbetare i elva bolag

More Alliance – Västsveriges största byråallians inom kommunikationsområdet, fortsätter att växa. Från och med januari ingår sponsorföretaget More Space i gruppen som nu består av totalt elva bolag.

 More Space är ett av de främsta bolagen i väst-Sverige inom sponsring, för företag och organisationer som vill synas i sport-, media- och eventsammanhang. I januari blev de en del av More Alliance.

 ”Sponsring är en viktig del i många företags varumärkesarbete. Vi ser hur vi kan ge ett ännu starkare erbjudande till våra kunder, nu när vi får tillgång till More Alliance hela samlade kompetens, säger Lars Odbjer”, vd på More Space.

 More Space fungerar som bryggan mellan sponsorer och rättighetsinnehavare. Idag har man ett hundratal företagskunder, och uppdrag från stora aktörer som Svenska Ishockeyförbundet, Sweden Rock Festival, Svenska Bilsportförbundet och SVT Sport. Tillsammans erbjuder man partnerskap som sträcker sig långt vidare än exponering.

 ”För oss är det oerhört viktigt att ett sponsorskap genererar mer än exponering av en logga eller ett kundevent. Många av våra kunder är företag som vill engagera sig tillsammans med rättighetsinnehavarna. Här blir vi en viktig partner till såväl företag som rättigheter för att matcha rätt, men även för att bidra till hur sponsorskapet kan utvecklas. 

 More Alliance är Västsveriges största byråallians och består av elva bolag med spetskompetens inom bland annat kommunikation, varumärke, digital produktion, film, PR, content, events och inredningskoncept. Bolagen i gruppen har sammantaget cirka 300 aktiva kunder, där många jobbar med två eller flera av byråerna.

 ”Sponsring är en del i vårt erbjudande som vi har saknat fram tills idag. Många av våra nuvarande kunder jobbar med sponsring och för dem - och för nya kunder - är det starkt att kunna bidra med riktig spetskompetens även inom detta område”, säger Johanna Hellmér Wiberg, vd för More Alliance.

 I januari flyttade samtliga cirka 150 medarbetare inom More Alliance, tillsammans med More Space, in i nybyggda Brick Studios i Göteborg.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Efter exakt 13 månader var Brynäs tillbaka i SHL.
Den 23 mars 2023 badade Gävle i tårar sedan Malmö  skickat gästrikarna till Hockeyallsvenskan efter seger i den femte kvalmatchen.
Den 23 april 2024 förvandlades Johanneshov till ett lyckohav. Brynäs hade ”svept” Djurgården med 4-0 i matchserien och stor matchhjälte på ”Hovet” var 21-årige Oliver Tärnström,  ironiskt nog uppväxt i Stockholm och fostrad i AIK:s ungdomsled.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

SOK:s orsförande, hans von Uthman har bestämda åsikter om Framtidens eliidrott i Sverige.
Idrottsrörelsen söker ökat stöd  från både politiker och näringsliv, samt ökad förståelse för elitidrottens fördelar och utmaningar.
Bakgrunden är en rapport från  Centrum för Idrottsforskning (CIF), presenterad i Idrottens Affärer. CIF:s utredare Johan R Norberg slår fast att internationell toppidrott präglas av global kapprustning.  

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.