SAS Masters byter reklambyrå
- Vi vill stärka vårt varumärke ännu mer och vi visste att Gyro var duktiga. På så vis var det ingen regelrätt pitch. Efter att vi hörde att Gyro också var intresserade så förde vi nästan enbart diskussioner med dem. De är duktiga på kampanjer och att hitta nya kanaler, säger Christer Nilson, tournament manager för SAS Masters, till Resume.se
SAS finns numera som huvudsponsor enligt ett femårigt avtal som inleddes i fjol. Budgeten för Masters ligger på cirka en miljon kronor.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.