LHC är klubben annorlunda
Under det senaste året har Linköpings HC satsat på att bli regionens lag. Marknadsföringen har skärpts med inriktning mot orter och byger i en 15-milsradie från Linköping.
- Intresset från en större region märks tydligt och dokumenteras också i form av flera större samarbetsavtal med nya partners på regional- och riksnivå, säger Tommy Salomonsson, marknadschef i Linköpings HC.
LHC har ambitionen att bli starkare i grannstaden Norrköping och ett bevis är samarbetet med Cimber Air som har verksamheten förlagd till Kungsängens flygplats i Norrköping. Med flyglinjer till Köpenhamn, München och Helsingfors vill bolaget att LHC ska sprida vetskap om utbudet.
Efter ett par testmatcher i Cloetta Center är det nu också klart att publiken kan göra sin röst hörd till spelare, ledare och övrig publik samt få unik information live på arenan i samband med hemmamatcherna. Klubben presenterar Hockeyombudsmannen som ett led i ett förstärka liveupplevelsen på arenan.
Hockeyombudsmannen är arenans expertkommentator som ska ge publiken den senaste informationen och statistiken, unika kommentarer och åskådaren ska få möjlighet att göra sin röst hörd på arenan.
Hockeyombudsmannen tar emot publikens åsikter, frågor eller hälsningar visa sms och kommunicerar via arenans mediakub. Dessutom ställer han frågorna och förmedlar publikens åsikter till spelare och ledare i lagen.
På det här viset har LHC och Telenor funnit ett kreativt sätt att utveckla ett sponsorsamarbete.
Mest lästa just nu
Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall. De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.