ISP i stort avtal med Djurgården

Djurgården Fotboll och ISP Sport & Marketing har ingått ett fyraårigt avtal kring försäljning av reklam och övriga rättigheter kopplade till Djurgården Fotboll och föreningens kommersiella möjligheter på Tele2 Arena.
ISP:s vd Andreas Ottermark gläds över det nya och stora avtalet med Djurgården.

 

Djurgårdens flytt till Tele2 Arena har medfört ökade kommersiella möjligheter. Med den potential som finns har klubben beslutat att utöka sin säljkapacitet mot företagsmarknaden. 

ISP satsar rejält och ska från och med oktober placera tre säljare på Djurgårdens kansli med ansvar för större delen av försäljningen mot företagsmarknaden. 

Men Djurgården fortsätter att själva ansvara för huvudsponsorer och större partneraffärer.

- Vi är mycket nöjda med valet av ISP som försäljningsbolag till Djurgården. Vi ser en stor potential i företagsmarknaden som vi fram till idag inte har haft kapacitet att bearbeta. ISP, med både sitt befintliga nätverk och säljerfarenhet inom sporträttigheter och reklam, passar som handen i handsken för oss, säger Gunnar Gidefeldt, kommersiell chef på Djurgården Fotboll.

- Vi är stolta att få arbeta med ett av Sveriges största idrottsvarumärken. Djurgården och ISP tar tillsammans ett stort kliv att på ett modernt och nytänkande sätt utveckla föreningens marknadssida, säger Andreas Ottermark, VD på ISP Sport & Marketing.

Damkronorna har äntligen fått sitt avtal. Nu ska det vara slut på alla trätor och  parterna ser fram mot kommande läger och turneringen i december. Fullt fokus är nu på att återta platsen i VM:s högsta division .

Det finns ingen gata i Sverige som kan mäta sig med Evenemangsgatan i Göteborg. Sträckan mellan Scandinavium och Ullevi, med närheten till Gamla Ullevi och Valhalla är arenatätast i landet och har därtill med ett massivt utbud.

Men det finns heller ingen gata i landet som är så omdiskuterad och väcker så mycket tankar på förändring. Nu finns förslag om att riva både Ullevi och Scandinavium!

Sverige  blir platsen för en unik golftävling de tre närmaste åren. På Bro Hof ska 78 damer möta 78 herrar i ett exceptionellt arrangemang i premiären 2020. Affischnamn  och värdar är de svenska essen, Annika Sörenstam och Henrik Stenson.

Scandinavian Invitation ( före detta Scandinavian Masters) får nytt format och blir Scandinavian Mixed.

Scandinavian Invitation ( före detta Scandinavian Masters) får nytt format och blir Scandinavian Mixed.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Nils Wiberg med sitt företag Prioritet Finans är en av landets största idrottssponsorer. Nu har han tagit nya beslut. Hans miljoner ska få fart på de svenska herrarna i längdåkning och samtidigt blir han stjärnsponsor till IFK Göteborg Futsal. 

14-20 oktober vänds tennisblickarna mot Kungliga Tennishallen i Stockholm när det är dags för klassiska Stockholm Open. Nu är det klart att hela turneringen sänds på Eurosport och Kanal 9.

IFK Göteborg tog hjälp av agenten Denis Celebic vid 17-åringen Benjamin Nygrens övergång till Genk, en affär på runt 40 miljoner. Denis Celebic fick tre miljoner kronor för besväret. Han har fungerat som förmedlare mellan klubbarna. Det är förbjudet att använda agenter när spelaren är under 18 år.