Prestigefyllt uppdrag med storklubben

Fotbollsgiganten Arsenal väljer svenska Spring Media som agent för medierättigheter. Parterna har kommit överens  om ett exklusivt avtal för internationell distribution av Londonklubbens alla medierättigheter och programutbud.

 

Torsten Billing, partner på Spring Media, säger:

- Det är prestigefyllt och hedersamt att få förvalta medierättigheterna till Arsenal FC, en av världens största fotbollsklubbar. Vi kommer applicera alla våra resurser och expertis inom rättighetslicensiering, innehållsskapande och digital distribution för att öka Arsenals försäljning och globala räckvidd.

Ben Ladkin, General Manager på Arsenal Media, säger:

-Vi är trygga med valet av Spring Media som partner för distribution av vårt växande programutbud. Spring Medias track record gällande försäljning av globala sportmedierättigheter samt värdeskapande  digitalt innehåll kommer att ökaexponering för Arsenal världen över.

Spring Media ska arbeta nära Arsenals medieavdelning och stötta klubbens produktion av engagerande innehåll för sin  globala supporterskara.

Programmen som Spring Media distribuerar inkluderar:

Arsenal FC – International Programming block - Ett tre timmar långa veckoprogram som innehåller samtliga Arsenal FC:s Premier League-, FA Cup- ochUEFA Champions League och Europa League

Magasinprogrammen Arsenal World och Arsenal 360. – Två 26-minuter långa veckomagasin med exklusivt innehåll från hjärtat av en av världens mest ikoniska klubbar 

Arsenal All Access – Clip service - dagliga klipp som ger en personlig inblick i Arsenal FC bakom kulisserna. Klippen är tillgängliga för samtliga sändningsplattformar och sociala medier

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Det här samarbetet hör till de mest oväntade och udda. Om du köper biljett till basketlandskampen Sverige-Turkiet i Globen får du möjligheten att se hockeymatchen Tre Kronor-Tjeckien i Beijer Hockey Games  - på köpet. 

Idrottssverige skriker efter anläggningar av alla slag. Det går trögt på de flesta håll. Men det finns en kommun som gör något åt behoven: Nacka kommun, 8 kilometer utanför Stockholms centrum. Fram till 2035 kommer kommunen att satsa 2 miljarder kronor på olika anläggningar.

AIK var länge den fula ankungen i bandysagan tills framför allt miljonären Marco Engborg ville att AIK skulle återta en plats bland hermelinerna. Med hjälp av en välfylld plånbok förverkligade Engborg sin dröm och på några snabba säsonger var AIK tillbaka i högsta serien inför säsongen 2019-2020.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

BAUHAUS samlar på idrotter och sponsoravtal. Nu har företaget utökat avtalet  med Svenska Skidförbundet. Under säsongen 2018/2019 var BAUHAUS partner till svensk skicross, men tar nu ytterligare ett steg och utökar samarbetet genom att bli huvudsponsor för den framgångsrika skicross-verksamheten.

Världscupen i längdskidåkning har en stor plats i svenskarnas hjärta och hälften av svenskarna (50 procent) planerar att titta på SVTs vinterstudion.

Det finns skillnader mellan hur män och kvinnor tittar på vintersport. Var tredje kvinna (33 procent) har Vinterstudion på i bakgrunden medan de gör andra saker. Det gäller bara för var fjärde man (24 procent).

När Östersunds stjärna Saman Ghoddos kom hem till Östersund från utflykten till Huesca augusti fjol trodde han att han skrivit på ett papper om läkarundersökning för La Liga-nykomlingen. Papperet var istället ett övergångskontrakt. Sen började cirkusen.