Stjärnskådisen Borgs nya ansikte

Idrottsmodemärket Björn Borg inleder ett globalt samarbete tillsammans med skådespelaren Joel Kinnaman från början av 2020. Tennisspelaren  och världskändisen BjörnBorgs lyskraft är inte nog, nu anlitas Kinnaman som  företagets ansikte utåt.

Ett långsiktigt samarbete kommer att omfatta kampanjer och meddelanden i såväl betalda som ägda kanaler, där Joel Kinnaman blir det nya globala ansiktet för alla produktkategorier - underkläder och sportkläder.

Samarbetet syftar till att inspirera fler människor att träna genom att lyfta fram de många fördelarna med att träna; ett gemensamt mål som båda parter delar.

Ska starta träningskampanj

”Vi tror starkt på Joels förmåga att inspirera både män och kvinnor att börja träna och därmed må bättre. Tillsammans med vår egen och Joels övertygelse om att träning gör att människor blir bättre versioner av sig själva har vi hittat en naturlig och perfekt matchning. Vi är mycket glada och stolta över att involvera honom i vårt arbete, vår kultur och våra gemensamma mål ”, säger Henrik Bunge, VD på Björn Borg.

”Jag insåg snabbt att vi hade gemensamma värderingar och syn på träning - att det är en nyckel för att må bättre i livet. 

”Det faktum att Björn Borg också har en obligatorisk idrottstimme varje fredag visade mig att de ser allvar med sin ambition och sina mål”, säger Joel Kinnaman. 

”Att vara i form både mentalt och fysiskt har alltid varit viktigt för mig och är nu en stor del av min vardag som skådespelare. Därför känns det naturligt för mig att gå med Björn Borg i deras uppdrag att inspirera människor att träna för att må bättre ”.

Säljs på cirka tjugo marknader

Koncernen äger varumärket Björn Borg och dess kärnverksamheten består av underkläder och sportkläder. Där finns också också skor, väskor och glasögon genom licensinnehavare. Björn Borg-produkter säljs på cirka tjugo marknader, varav Sverige och Nederländerna är de största. Björn Borg-gruppen har verksamhet på alla nivåer från varumärke till konsumentförsäljning i egna Björn Borg-butiker. Den totala försäljningen av Björn Borg-produkter 2018 omfattade cirka 1,6 miljarder kronor exklusive moms på konsumentnivå. Koncernens nettoomsättning 2018 uppgick till cirka 710 kr med i genomsnitt 213 anställda. 

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Räddningsaktionen för Östersunds FK fortsätter.På måndagen framkom, via tidningarna Östersunds-Posten och Länstidningen hur försäljningen har gått sedan starten i september att när aktier i klubbens dotterbolag, Östersunds FK Elitfotboll AB, började att saluföras.

Evenemangsgatan i Göteborg är något som många andra kommuner sneglar mot och ser som ett föredöme. Med arenor samlade så föredömligt  - med Scandinavium, Lisebergshallen, Valhallabadet, Heden,  Ullevi och Valhalla sporthallar finns ett jättelikt utbud av arrangemang årligen och lockar flera hundra tusen besökare. Det innebär att ingen annan stans är idrottsturismen så utvecklad – och nu hotad.Det finns ett växande behov av renovering och nybyggen. Kruxet  är politikerna inte kan hålla sams när frågorna kommer på bordet.  

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Nu ska hockeyspelarna i Tre Kronor bli eleganta, åtminstone utanför isen. Svenska Ishockeyförbundet nämligen kan presentera Brothers som ny samarbetspartner till Tre Kronor. 

SVT har lyckats köpa sändningsrättigheter till vinteridrott som innebär mer och ett bättre innehåll i framför allt Vinterstudion. Detta efter att SVT har förlängt avtalet med Österrikes skidförbund vilket innebär tillgång till samtliga världscuptävlingar i Österrike till och med våren 2024. I rättighetspaketet ingår även  tävlingar i längdskidor, skicross, freeski och snowboard i Österrike. Avtalet sträcker sig till och med april 2024. Vinterstudion är säkrad för ett par år framåt.

Juventus betalar Atalanta runt 365 miljoner kronor för Dejan Kulusevski, men hans moderklubb får varken utbildningsersättning eller solidaritetsersättning. 

Och det är helt i sin ordning. Så märkliga är fotbollens regler.