"Publik-media-sponsorer" vill ha det så

− SBL var för anonymt, Badmintonligan säger direkt vad det handlar om. Vi vill göra det tydligare för publik, media och sponsorer, säger Tomas Sandö Brandt, förbundschef på Svenska Badmintonförbundet.

Därför, glöm Svenska Badmintonligan och SBL. Sveriges högsta badmintonserie byter namn till Badmintonligan kort och got. Dessutom lanseras en ny logotyp och en ny hemsida inför säsongen 2018/2019 som drar igång 17 september.

Badmin vill bli mera lockande. Nu sker ett antal förändringar för att locka publik, media och sponsorer.

Sveriges högsta liga i badminton får ett lyft inför säsongen 2018/2019. Med ett nytt namn, en ny logotyp och en ny hemsida tar Badmintonligan ytterligare ett kliv för att möta publiken. Efter flera säsonger under namnet Svenska Badmintonligan - med förkortningen SBL - byter serien nu namn till Badmintonligan.

− Identiteten på Sveriges högsta liga stärks med det enkla – ett namn som verkligen säger vad det gäller. Tillsammans med en ny tydlig logo hänger även det grafiska med i namnbytet, säger Erik Jonzon, representant för Föreningen Svensk Elitbadminton.

Badmintonligan är serien där landets främsta lag möts i ett seriespel för att göra upp om SM-guldet. Säsongen 2018/2019 är det sju lag som slåss om titeln: Fyrisfjädern BMK, Halmstad BMK, IFK Umeå, Påvelunds BMK, Trollhättans BM, Täby BMF och Västra Frölunda BMK.

Sedan tidigare har även Svenska Badmintonförbundet slutit ett samarbetsavtal med SolidSport gällande streaming. I Svenska Badmintonförbundets kanal hos SolidSport kommer Badmintonligan att visas exklusivt.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Två superheta värvningar bara ett par dagar innan premiären visar hur het hockeyallsvenskan är. Två klubbar tog beslut om att investera och förstärka ledarteamet.

Först kom nyheten att Mats Lusth återkommer som hockeytränare och blir ny huvudansvarig för Karlskrona. 

Sedan följde beskedet att Luleås hockeytjejers guldtränare Fredrik Glader tar över som sportchef i MoDo.

Patrik Sjöberg, Emma Green, Erica Johansson och Christian Olssonhar tränat här under upväxten, men nu är Slottskogshallen borta. På söndagskvällen började hallen att brinna, av okänd anledning, och gick inte att rädda.

Skidåkarparet Anna och Johan Olsson bor numera i Sundsvall och arrangerar bland annat skidkurser och inspirationskvällar runt om i landet, en verksamhet som de ska utöka från och med i höst via ett avtal med Vasaloppet

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Damkronorna och den högsta damligan, SDHL, har jagat rubriker den senaste månaden. Från bojkotten av landslagsturneringen i Finland och nu presentation av huvudsponsor för SDHL.

NentGroup tänder upp Champions League-studion när världens bästa klubblagsturnering i fotboll återvänder. Streamingtjänsten Viaplay direktsänder, samtidigt som TV6 bevakar minst två matcher/omgång medan resterande visas på Viasats kanaler.

IFK Göteborg tog hjälp av agenten Denis Celebic vid 17-åringen Benjamin Nygrens övergång till Genk, en affär på runt 40 miljoner. Denis Celebic fick tre miljoner kronor för besväret. Han har fungerat som förmedlare mellan klubbarna. Det är förbjudet att använda agenter när spelaren är under 18 år.