"Publik-media-sponsorer" vill ha det så

− SBL var för anonymt, Badmintonligan säger direkt vad det handlar om. Vi vill göra det tydligare för publik, media och sponsorer, säger Tomas Sandö Brandt, förbundschef på Svenska Badmintonförbundet.

Därför, glöm Svenska Badmintonligan och SBL. Sveriges högsta badmintonserie byter namn till Badmintonligan kort och got. Dessutom lanseras en ny logotyp och en ny hemsida inför säsongen 2018/2019 som drar igång 17 september.

Badmin vill bli mera lockande. Nu sker ett antal förändringar för att locka publik, media och sponsorer.

Sveriges högsta liga i badminton får ett lyft inför säsongen 2018/2019. Med ett nytt namn, en ny logotyp och en ny hemsida tar Badmintonligan ytterligare ett kliv för att möta publiken. Efter flera säsonger under namnet Svenska Badmintonligan - med förkortningen SBL - byter serien nu namn till Badmintonligan.

− Identiteten på Sveriges högsta liga stärks med det enkla – ett namn som verkligen säger vad det gäller. Tillsammans med en ny tydlig logo hänger även det grafiska med i namnbytet, säger Erik Jonzon, representant för Föreningen Svensk Elitbadminton.

Badmintonligan är serien där landets främsta lag möts i ett seriespel för att göra upp om SM-guldet. Säsongen 2018/2019 är det sju lag som slåss om titeln: Fyrisfjädern BMK, Halmstad BMK, IFK Umeå, Påvelunds BMK, Trollhättans BM, Täby BMF och Västra Frölunda BMK.

Sedan tidigare har även Svenska Badmintonförbundet slutit ett samarbetsavtal med SolidSport gällande streaming. I Svenska Badmintonförbundets kanal hos SolidSport kommer Badmintonligan att visas exklusivt.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Stjärnklubben Sandvikens AIK med nio SM-guld är illa ute ekonomiskt. Det är tomt i kassaskåpet. Därför säger klubben upp alla spelarkontrakt från och med den 31 mars. Så sent som i mars spelade SAIK SM-final, 4-0-förlust mot Edsbyn.

SAIK ligger efter med inbetalningar till flera leverantörer. 

Många kubbar i bandy-Sverige har problem i dag

Försäljningen av AIK-fotbollens Evighetskort är med stor marginal det dyraste sålda årskortet genom tiderna i Norden och blir en milstolpe i klubbens historia. Magnus Käck från Sollentuna hsr nu köpt det första kortet – för 189 100 kr!

SOK startar tillsammans med World´s Childrens Price Projektet Jorden runt. Baserat på den olympiska rörelsens grundläggande värden ska SOK verka för att Olympier inspirerar barn att nå 100 varv runt jordklotet för en bättre värld. Projektet  1 miljon barn i tio länder, bland dem minst 30 000 svenska barn.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Samtidigt som Visma går in i ett femårsavtal som ny titelsponsor för det nederländska cyklings- och skridskolaget Team Oranje kommer meddelandet om att de senaste årens mest framgångsrika  cykellag, Team Sky, är i farozonen.    

Det är med stolthet som jag idag kan berätta för er att SVT utsetts till världens bästa sporttv-kanal! SVT tilldelas priset “TV SPORT EMOTION AWARD - The best Tv Sport Channel of the World” i kategorin ”Sport values of a TV programme” på sportfilmfestivalen i Milano den 17 november.

Festivalen är en av världens största och mest ansedda film- och TV-festivaler med fokus på sport,skriver Åsa Edlund, chef för SVT Sport om priset och äran.

Leksands IF har sedan en tid sökt efter en ny General Manager som skall ha det övergripande sportsliga ansvaret för föreningens herrlag, damlag och juniorlag. Nu står det klart att Thomas Johansson blir den som kommer att axla rollen som GM. I Leksand betraktas han som en drömvärvning..