Svensk hockey får Hall of Fame

Hockey legends är svensk hockeys officiella Hall of Fame på nätet. Falcon har gått in som sponsor och tillsammans med Svenska Ishockeyförbundet ska nu supporters få en aktiv sajt med ideliga uppdateringar.

Sverige är en av världens bästa hockeynationer med VM-guld och OS-guld i bagaget samt mängder av minnesvärda prestationer på både lag- och individuell nivå. Nu får supportrar möjlighet att hylla hockeylegenderna som sig bör.

Hög tid att hylla hjältarna

- Vi är jättestolta över att kunna presentera denna satsning för supportrarna. Det är hög tid att hylla alla våra legendariska hjältar på ett större sätt, säger Jörgen Lindgren, generalsekreterare vid Svenska Ishockeyförbundet.

Hockey Legends innefattar svensk ishockeys officiella Hall of Fame där folkets röst räknas när det gäller att välja vilka enskilda prestationer och hela karriärer som är värda att hyllas mest och erhålla officiella utmärkelser.

Hockey Legends lanseras i samband med LG Hockey Games där tre, än så länge hemliga, legender att presenteras och hyllas på isen. Vid lanseringen av hockeylegends.se finns drygt 50 legender representerade, men fler tillkommer inom kort.

En av dem är landslags- och Leksandslegenden Jonas Bergqvist som har näst flest landskamper för Tre Kronor genom tiderna:

Falcons nya tre-åriga avtal

Falcon (Carlsberg Sverige) har tecknat ett treårigt avtal som ny huvudsponsor till Tre Kronor och kommer att genomföra en rad aktiviteter kopplade till Hockey Legends-satsningen under de kommande åren.

- Falcon är ett varumärke som, precis som Tre Kronor, handlar om traditioner och kvalitet. Vi arbetar med devisen att det inte finns några genvägar till att uppnå legendstatus, säger Mark Jensen vd på Carlsberg Sverige.

Idé och koncept har tagits fram tillsammans med kommunikationsbyrån Sport & Brands och Svenska Ishockeyförbundets partner i sponsringsfrågor, Infront Sverige AB.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Timrå IK undkommer de ekonomiska hårdslipade käftarna. Klubben går inte konkurs, det var budskapet när klubbdirektören Lars Nolander och kommunalrådet Ewa Lindstrand kallade till presskonferens på torsdagen.

De går på matchen för att se fotboll, varför då dricka sprit som minskar förmågan att uppfatta vad som sker…  Men nu ska klubbarna skärpa bevakningen, som väl är.

Så här såg det ut vid målgången 2006. Den 21-28 juni går årets Volvo Ocean Race i mål i Göteborg – med Svenska Mässan och Gothia Tower som huvudpartner och en mässyta stor som en fotbollsplan.

Prioritet Finans ville ha ett prestationsbaserat sponsorskap – och en storsatsning på ungdomar och integration. När det blev tummen ned från IFK Göteborg valde stjärnsponsorn att tacka för sig.

Mer pengar till fler talanger och på sikt fler framgångar för Sverige. Det var en dröm som återkom hos Stefan Lindeberg, SOK:s ordförande, och lösningen var ett lotteri. Nu har idén blivit verklig.

Sportchefen Per Yng och kollegorna på SVT-sporten hjular till jobbet varje dag. Skälet är att de skriver det ena rättighetsavtalet bättre än det andra.

Marta har sett till att få ett skapligt lönepåslag under åren i Sverige. Från 17 000 kr i månaden första året till 168 000 kr under tiden i Tyresö. Varpå hon nu går med på sänkt lön i Rosengård.