Skodas jättesponsring på ishockey

Skoda Auto satsar över 100 miljoner årligen på att sponsra ishockey. Bilmärket har varit samarbetspartner till hockey-VM i rekordlånga 20 år. I Sverige är kopplingen lika stark.

Nu förlänger Svenska Ishockeyförbundet avtalet med bilmärket för de två kommande åren.

"Skoda en aktiv partner"

- Att förlänga och fördjupa samarbeta med Skoda Sverige var självklart för oss. När vi nu dessutom spelar hockey-VM på hemmaplan känns det extra bra. Skoda är en stark partner som jobbar aktivt för att också ge något tillbaka till sporten, säger Tomas Bjernudd, marknads- och kommunikationschef på Svenska Ishockeyförbundet.

Satsningen på åtta Elitserieklubbar, fyra allsvenska diton, Tre Kronor och Svenska Ishockeyförbundets övriga verksamhet är en tydlig signal.

När Skoda dessutom planerar omfattande möjlighet för Sveriges ungdomsklubbar är cirkeln sluten, Skoda tar sitt engagemang inom ishockeyn på allvar.

Omfattande sponsoravtal

- Vårt långa samarbete med Svenska Ishockeyförbundet är ett bevis på att ishockey inte bara är bra marknadsföring utan att Skoda även har ett stort hjärta för sporten, säger Mikael Hertzman, sponsoransvarig på Skoda Sverige.

Avtalet innebär att många vid ishockeyförbundet under två år ska köra två av Skodas prestigemodeller, Superb och Yeti. Avtalet är skrivet över 2012 och 2013 med option på ytterligare två år.  Skoda får exponering på is- och matchställ och kommer förutom Tre Kronor även att sponsra JVM-landslaget och övrig verksamhet inom förbundet.

- I år har vi ändrat sponsringsstrategin så att ett antal företag har ett mycket större engagemang, säger Tomas Bjernudd.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Lagardére Unlimited Events förstärker och avslöjar samtidigt att företaget har planer på att köpa fler svenska och nordiska idrottsevenemang. Lagardére driver redan Swedish Open och Nordea Masters.

För tredje året i rad kommer racingen till publiken när STCC intar Solvalla den 5-6 september – omvandlingen från travbana till racerbana är i full gång.

De är vana vid att vara omskrivna. Nu byter de sida, nu blir de själva krönikörer. På det viset kommer Idrottens Affärers läsare att få ta del av deras kunskap och erfarenhet. 

Här sitter han, snabbköpsexpediten Petter Northug. Och han ser ut att trivas rätt bra. Pratar och skojar med oförberedda kunder som tycker det är charmigt med en megakändis vid kassaapparaten.

Tittarna får nya alternativ då det gäller att välja sportkanal. SBS Discoverys äger numera både Kanal 5 och Eurosport och nu presenteras en gemensam satsning med en rad kända namn.