Skodas jättesponsring på ishockey

Skoda Auto satsar över 100 miljoner årligen på att sponsra ishockey. Bilmärket har varit samarbetspartner till hockey-VM i rekordlånga 20 år. I Sverige är kopplingen lika stark.

Nu förlänger Svenska Ishockeyförbundet avtalet med bilmärket för de två kommande åren.

"Skoda en aktiv partner"

- Att förlänga och fördjupa samarbeta med Skoda Sverige var självklart för oss. När vi nu dessutom spelar hockey-VM på hemmaplan känns det extra bra. Skoda är en stark partner som jobbar aktivt för att också ge något tillbaka till sporten, säger Tomas Bjernudd, marknads- och kommunikationschef på Svenska Ishockeyförbundet.

Satsningen på åtta Elitserieklubbar, fyra allsvenska diton, Tre Kronor och Svenska Ishockeyförbundets övriga verksamhet är en tydlig signal.

När Skoda dessutom planerar omfattande möjlighet för Sveriges ungdomsklubbar är cirkeln sluten, Skoda tar sitt engagemang inom ishockeyn på allvar.

Omfattande sponsoravtal

- Vårt långa samarbete med Svenska Ishockeyförbundet är ett bevis på att ishockey inte bara är bra marknadsföring utan att Skoda även har ett stort hjärta för sporten, säger Mikael Hertzman, sponsoransvarig på Skoda Sverige.

Avtalet innebär att många vid ishockeyförbundet under två år ska köra två av Skodas prestigemodeller, Superb och Yeti. Avtalet är skrivet över 2012 och 2013 med option på ytterligare två år.  Skoda får exponering på is- och matchställ och kommer förutom Tre Kronor även att sponsra JVM-landslaget och övrig verksamhet inom förbundet.

- I år har vi ändrat sponsringsstrategin så att ett antal företag har ett mycket större engagemang, säger Tomas Bjernudd.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Timrå IK undkommer de ekonomiska hårdslipade käftarna. Klubben går inte konkurs, det var budskapet när klubbdirektören Lars Nolander och kommunalrådet Ewa Lindstrand kallade till presskonferens på torsdagen.

De går på matchen för att se fotboll, varför då dricka sprit som minskar förmågan att uppfatta vad som sker…  Men nu ska klubbarna skärpa bevakningen, som väl är.

Så här såg det ut vid målgången 2006. Den 21-28 juni går årets Volvo Ocean Race i mål i Göteborg – med Svenska Mässan och Gothia Towers som huvudpartner och en mässyta stor som en fotbollsplan.

Prioritet Finans ville ha ett prestationsbaserat sponsorskap – och en storsatsning på ungdomar och integration. När det blev tummen ned från IFK Göteborg valde stjärnsponsorn att tacka för sig.

Mer pengar till fler talanger och på sikt fler framgångar för Sverige. Det var en dröm som återkom hos Stefan Lindeberg, SOK:s ordförande, och lösningen var ett lotteri. Nu har idén blivit verklig.

Sportchefen Per Yng och kollegorna på SVT-sporten hjular till jobbet varje dag. Skälet är att de skriver det ena rättighetsavtalet bättre än det andra.

Marta har sett till att få ett skapligt lönepåslag under åren i Sverige. Från 17 000 kr i månaden första året till 168 000 kr under tiden i Tyresö. Varpå hon nu går med på sänkt lön i Rosengård.