PSG och pizza blir ett
Det skulle han ha vetat, farfar Gunnar Dafgård som sålde kött och charkuterier på torget. Men han var en föregångare och kanske är inte dagens kontrakt inte så långsökt.
Presentation på franska ambassaden
Paris SG har antagit en strategi att bli världsledande bl a via mera regionala sponsorkontrakt runt om i världen.
Det var ursprunget till att en delegation från Paris flög in till Stockholm för att på franska ambassaden presentera ett något annorlunda avtal. PSG ska hjälpa till att marknadsföra Billys panpizza.
Ola Larsson, marknadsansvarig vid Dafgårds AB sedan 1988, kom möjligheten på spåret. Det är han som får eller kommer över idéer hos familjeföretaget, där Gunnar Dafgårds söner, Thomas och Ulf, först övertog ansvaret och sedan följdes av tredje generationen.
Zlatan "Taco", det ni...
Dafgård har utvecklat svensk husmanskost genom tre generationer. I produktlinjen finns klassiker som Billys Pan Pizza och Gorbys Piroger...
Ola Larsson har tidigare stått bakom marknadsföring via musikjätten Universal Music och TV-programmet Gladiatorerna.
Nu kommer Zlatan "Taco" Ibrahimovic och Caroline "Hawaii" Seger ut på marknaden. Caroline Seger liksom Kosovare Asllani deltog på franska ambassaden på tisdagen, däremot inte Zlatan Ibrahimovic.
- Vi har skrivit avtal med PSG och inte med enskilda spelare. Men Zlatan är naturligtvis viktig, sa Ola Larsson och ser klara fördelar.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.