Adidas lanserar egen tv-kanal

adidas presenterar idag en egen videokanal på nätet. adidas.tv är en plattform där det ska visas inspirerande filmer som användare från hela världen kan sprida vidare via egna bloggar, på sina Facebook- eller My Space-sidor eller genom andra forum och sociala nätverk.

– Rörligt material blir en allt viktigare del av vår digitala marknadsföring och på adidas.tv har vi skapat en svårslagen varumärkesplattform. Vi har unik tillgång till idrottens största stjärnor och på adidas.tv bjuder vi med besökarna bakom kulisserna, säger Emma Stjernlöf, pr-ansvarig adidas Nordic.

På adidas.tv. finns det särskilda kanaler för olika idrotter samt en dedikerad och mer livsstilsinriktad adidas Originals-kanal. Besökaren kan enkelt bläddra mellan de olika kanalerna och hitta sina favoritfilmer. Med hjälp av widgets kan den som vill enkelt embedda adidas filmer på sin blogg eller profilsida på Facebook, MySpace och liknande sajter. Det går att embedda enstaka filmer, hela kanaler eller en skräddarsydd kanal genom funktionen My TV.

– Filmerna på adidas.tv är inspirerande för den som är intresserad av idrott och mode, och det bästa av allt är att filmerna är så enkla att sprida vidare. Adidas producerar mängder av förstklassiga filmer och med adidas.tv skapar vi utmärkta förutsättningar för viral spridning, fortsätter Emma Stjernlöf.

adidas.tv finns i en beta-version där besökaren just nu kan just nu  se fotbollsstjärnan Steven Gerrard pricka lerduvor med en fotboll och NBA-stjärnan Gilbert Arenas spela basket med ett gäng ungdomar. Här finns också en film från adidas Originals 60 års-house party med gäster som Missy Elliot, Run DMC, Def Jam-grundaren Russell Simmons, Katy Perry, David Beckham och NBA-proffset Kevin Garnett. adidas.tv bjuder också på spännande och oväntade intervjuer med flera av dessa stjärnor.

 

Efter exakt 13 månader var Brynäs tillbaka i SHL.
Den 23 mars 2023 badade Gävle i tårar sedan Malmö  skickat gästrikarna till Hockeyallsvenskan efter seger i den femte kvalmatchen.
Den 23 april 2024 förvandlades Johanneshov till ett lyckohav. Brynäs hade ”svept” Djurgården med 4-0 i matchserien och stor matchhjälte på ”Hovet” var 21-årige Oliver Tärnström,  ironiskt nog uppväxt i Stockholm och fostrad i AIK:s ungdomsled.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

SOK:s orsförande, hans von Uthman har bestämda åsikter om Framtidens eliidrott i Sverige.
Idrottsrörelsen söker ökat stöd  från både politiker och näringsliv, samt ökad förståelse för elitidrottens fördelar och utmaningar.
Bakgrunden är en rapport från  Centrum för Idrottsforskning (CIF), presenterad i Idrottens Affärer. CIF:s utredare Johan R Norberg slår fast att internationell toppidrott präglas av global kapprustning.  

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.