Adidas lanserar egen tv-kanal
– Rörligt material blir en allt viktigare del av vår digitala marknadsföring och på adidas.tv har vi skapat en svårslagen varumärkesplattform. Vi har unik tillgång till idrottens största stjärnor och på adidas.tv bjuder vi med besökarna bakom kulisserna, säger Emma Stjernlöf, pr-ansvarig adidas Nordic.
På adidas.tv. finns det särskilda kanaler för olika idrotter samt en dedikerad och mer livsstilsinriktad adidas Originals-kanal. Besökaren kan enkelt bläddra mellan de olika kanalerna och hitta sina favoritfilmer. Med hjälp av widgets kan den som vill enkelt embedda adidas filmer på sin blogg eller profilsida på Facebook, MySpace och liknande sajter. Det går att embedda enstaka filmer, hela kanaler eller en skräddarsydd kanal genom funktionen My TV.
– Filmerna på adidas.tv är inspirerande för den som är intresserad av idrott och mode, och det bästa av allt är att filmerna är så enkla att sprida vidare. Adidas producerar mängder av förstklassiga filmer och med adidas.tv skapar vi utmärkta förutsättningar för viral spridning, fortsätter Emma Stjernlöf.
adidas.tv finns i en beta-version där besökaren just nu kan just nu se fotbollsstjärnan Steven Gerrard pricka lerduvor med en fotboll och NBA-stjärnan Gilbert Arenas spela basket med ett gäng ungdomar. Här finns också en film från adidas Originals 60 års-house party med gäster som Missy Elliot, Run DMC, Def Jam-grundaren Russell Simmons, Katy Perry, David Beckham och NBA-proffset Kevin Garnett. adidas.tv bjuder också på spännande och oväntade intervjuer med flera av dessa stjärnor.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.