Kan de fortsätta succén från VM?
Blir det en fortsättning på succén i VM? Damlandslagets premiär i EM-kvalet , borta mot Lettland , inleder också NENT Groups mångmiljonsatsning på damfotboll.
Nent Group har gjort en investering i damfotboll som inget annat TV-bolag har stått bakom någonsin
– Det här är ett oerhört populärt landslag som lockade flera miljoner tittare under VM i somras. Nu ska det bli häftigt att visa kickoffen för resan mot nästa stora mästerskap, säger Per Nunstedt, sportchef NENT Group Sverige.
100 Tv-matcher i jättepaket
Förra veckan presenterades den nyasatsningen på damfotboll, med engelska Super League, tyska Frauen-Bundesliga och franska Division 1, vilket innebär över 100 direktsända matcher/säsong på streamingtjänsten Viaplay de närmaste tre åren.
Dessutom säkrade NENT Group rättigheterna till Sveriges första match i kvalet till EM i England 2021, tillika landslagets första tävlingsmatch sedan sommarens bronssuccé i VM.
– Även om ett par viktiga nyckelspelare som Fridolina Rolfö och Nilla Fischer saknas så ser jag bara möjligheter, säger NENT Groups fotbollsexpert Bojan Djordjic och fortsätter:
Mycket hänger på Kosovare
– Det finns tillräckligt många skickliga spelare i truppen, och även om Lettland har en stark centrallinje så är det en nation som vi ska slå.
– Det blir oerhört viktigt att ha ett bra bolltempo. Kosovare Asllani får en nyckelroll med sina kvaliteter, hon har det lilla extra.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.
Skriv kommentar