Wsportsmedia gör dubbla företagsköp
Wsportsmedia med grundaren och ägaren David Nilsson i spetsen utökar verksamheten via dubbla företagsköp. Tidigare har langd.se övertagits, nu tar David över finska Kestävyysurheil.fi i syfte att kommunicera och sända ännu mer vintersport, i synnerhet skidor.
Wsportsmedia står bakom Ski Classics-serien och via sajterna kan kommunikation och marknadsföring bli ännu större
- Förvärven passar väl in i vår strategi för att stärka vår position inom medieområdet. langd.se är, Sveriges ledande vintersportsajt kommenterar David Nilsson.
- Vi fokuserar på att verka i den internationella idrottsmediebranschen, inklusive TV-produktion och distribution av mediarättigheter och internationell idrottsevenemangshantering, framhåller David.
Kestävyysurheil.fi når 100.000 till 180.000 enskilda läsare per månad.under vintermånaderna.
- Kestävyysurheil.fi har gjort ett bra jobb i nästan tio år. Arbetet fortsätter och jag ser fram emot nya utveckling. I framtiden kommer fokus att vara ännu mer på vintersport,säger David.
- Genom åren har vi samarbetat mycket med Wsportsmedia. Vi verkade ha en gemensam vision för framtiden och organisationen av Wsportsmedia är mycket professionell. . Med synergifördelarna kommer vi att kunna erbjuda ännu bättre innehåll till våra läsare och bredare synlighet för våra partners och annonsörer, säger Petri Ikävalko, en av grundarna av Kestävyysurheil.fi.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.
Skriv kommentar