Stjärnor pryder HV71:s nya matchdress

Som det anstår ett mästarlag ska HV71 förstärka matchdressen till kommande säsong. En något mörkare dress än tidigare ska förstärkas med fyra stjärnor att pryda respektive ärm.

Fyra stjärnor är lika med klubbens fyra SM-guld.

Brynäs står för motståndet i elitseriens premiär den 18 september och då får publiken se den nya dressen. Fyra stjärnor på ärmarna och byxbenen läggs dessutom till för att tydliggöra klubbens alla SM-guld, skriver klubben i ett pressmeddelande.

- HV71 är en förening med starka traditioner och eftersom vi fyller 40 år 2011 har vi hämtat inspiration, passion och kraft från historien. Den mörkare blå färgen användes på 70-talet och vi återinför denna redan till kommande säsong, säger HV71:s marknadschef Emil Danielsson och fortsätter:

- Stjärnorna var också givna inslag under 70-talet. För oss har också stjärnorna många betydelser; vårt lag på isen, alla morgondagens stjärnor, lustfyllda drömmar om framtiden och att vi hör ihop, säger Danielsson.

Den vita bortatröjan förblir den samma.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Staffan Dahl har i flera år burit på idén. Plötsligt sprang han på några andra entreprenörer och tillika finansiärer och nu växer sajten Sportway, ungdomarnas egen sportkanal.

Ett gigantiskt arrangemang som kommer allt närmare. Nästa år står Stockholm som arrangör för VM- mästerskapen i amerikansk fotboll. Tolv nationer från sex olika kontinenter plus fans anländer till huvudstaden. 

De är vana vid att vara omskrivna. Nu byter de sida, nu blir de själva krönikörer. På det viset kommer Idrottens Affärers läsare att få ta del av deras kunskap och erfarenhet. 

Här sitter han, snabbköpsexpediten Petter Northug. Och han ser ut att trivas rätt bra. Pratar och skojar med oförberedda kunder som tycker det är charmigt med en megakändis vid kassaapparaten.

Tittarna får nya alternativ då det gäller att välja sportkanal. SBS Discoverys äger numera både Kanal 5 och Eurosport och nu presenteras en gemensam satsning med en rad kända namn.