Kalmar FF får ny marknadschef
Han som är född och uppvuxen i Landsbro utanför Vetlanda började sin karriär på Roxx reklambyrå i Vimmerby för att sedan flytta till Helsingborg där han fortsatte sitt arbete inom reklambranschen. Per Rosenqvist har också arbetet inom organisationen för Hultsfredsfestivalen och på Strand hotell i Borgholm.
Kalmar FF planerar inför flytten till en ny arena och Per Rosenqvists mål är att öka marknadsintäkterna.
- Vi ska en nationell nivå för att öka klubbens intäkter och innebär att vi måste utöka det geografiska området som vi arbetar mot men det är viktigt att vi lyckas behålla den starka koppling som vi har i dag med den lokala och regionala marknaden.
Per tillträder sin tjänst hos Kalmar FF den 1 mars och kommer under perioden fram till 1 juni att arbeta parallelt med Hultsfredsfestivalen för att slutföra sina åtaganden där.
Mest lästa just nu
Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall. De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.
Krille (inte verifierad)
ons, 2010-01-27 16:03
1. Härligt ordbajseri i äkta
Härligt ordbajseri i äkta marknadsanda! "Vi ska en nationell nivå för att öka klubbens intäkter och innebär att vi måste utöka det geografiska området som vi arbetar mot men det är viktigt att vi lyckas behålla den starka koppling som vi har i dag med den lokala och regionala marknaden."