ATG.se satsar på ny sajt

En helt ny TV-studio och en unik teknik, det var första steget. Nu kommer också nya ATG.se. Bolaget byter skrud och allt går ut på en anpassning till spelarnas önskemål och därmed få fler spelare.
Här är nya ATG.se. Bolaget har tagit hjälp av spelarna för att kunna skapa en optimal sajt.

 

Kampen om spelarna går vidare. ATG vässar utbudet för att stå rustade inför konkurrense. 

TV-satsning och ny sajt

Den 14 september lanseras nya ATG.se – en sajt som bygger på de populäraste elementen från tidigare versioner kombinerat med modern teknologi och ökad tillgänglighet på alla plattformar. En nyhet är att spelarna själva kan anpassa innehållet för att optimera sin spelupplevelse.

- Användarvänlighet har varit ett ledord i utvecklingen av nya atg.se, vi vill göra travet tillgängligt för alla. Samtidigt var det viktigt att skapa en plattform som behöll elementen som varit omtyckta i de tidigare versionerna och som fungerar på samma sätt oavsett enhet, säger Peter Ågren, försäljningsansvarig digitala kanaler på ATG.

- Nu har vi hittat en lösning som är mer lättillgänglig och inbjudande för fler,

Tagit hjälp av spelarna

För att uppnå en användarvänlig sajt tog ATG hjälp av 3 000 personer som fick vara med och påverka. Syftet var att skräddarsy en webbplats vars innehåll och funktioner stämde med deras önskemål. Resultatet är en sida där användaren bland annat får större möjlighet att själv anpassa innehållet med startlistor och resultatvyer efter önskemål.

- Vi är tacksamma över den feedback våra kunder har gett oss. En sajt blir aldrig färdig och vi kommer kontinuerligt utveckla den, säger Peter Ågren.

Sidan ska fungera lika bra oavsett om besökaren surfar in från telefon, platta eller dator. En ny funktion är att en påbörjad spelkupong automatiskt följer med i mobilen även om den påbörjades på en annan enhet från början. Dessutom sparas alla spelkuponger automatiskt.

Nya ATG.se ersätter både den tidigare flash-baserade webbsidan och ATG Classic. I dag omsätter digitala spel över 6 miljarder kronor per år vilket motsvarar drygt hälften av den totala omsättningen.

Det här samarbetet hör till de mest oväntade och udda. Om du köper biljett till basketlandskampen Sverige-Turkiet i Globen får du möjligheten att se hockeymatchen Tre Kronor-Tjeckien i Beijer Hockey Games  - på köpet. 

Idrottssverige skriker efter anläggningar av alla slag. Det går trögt på de flesta håll. Men det finns en kommun som gör något åt behoven: Nacka kommun, 8 kilometer utanför Stockholms centrum. Fram till 2035 kommer kommunen att satsa 2 miljarder kronor på olika anläggningar.

AIK var länge den fula ankungen i bandysagan tills framför allt miljonären Marco Engborg ville att AIK skulle återta en plats bland hermelinerna. Med hjälp av en välfylld plånbok förverkligade Engborg sin dröm och på några snabba säsonger var AIK tillbaka i högsta serien inför säsongen 2019-2020.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

BAUHAUS samlar på idrotter och sponsoravtal. Nu har företaget utökat avtalet  med Svenska Skidförbundet. Under säsongen 2018/2019 var BAUHAUS partner till svensk skicross, men tar nu ytterligare ett steg och utökar samarbetet genom att bli huvudsponsor för den framgångsrika skicross-verksamheten.

Nu gör SVT en egen lansering. ”SVT – kanalen för damfotboll!”

Sportevenemang och tv – men i vilken kanal… Den här gången är det SVT som har varit på tårna. SVT har klart med större delen av det svenska damlandslagets kvalmatcher och landskamper och nu står det klart att EM 2021 sänds i SVT. 

När Östersunds stjärna Saman Ghoddos kom hem till Östersund från utflykten till Huesca augusti fjol trodde han att han skrivit på ett papper om läkarundersökning för La Liga-nykomlingen. Papperet var istället ett övergångskontrakt. Sen började cirkusen.